Digital marknadsföring och digital anallys – lär dig morgondagens kunskap inom mediebranschen

Medieinstitutet utbildningar inom digital marknadsföring, webbanalys och och digital analys samt digital strategi ligger verkligen i framkant i Sverige. Vi har, genom vår långa erfarenhet av utbildningar inom mediebranschen, garanterad koll på vad yrkesrollen kräver. Vi utvecklar ständigt våra utbildningar för att kompetensen ska passa branschen.

Utbildningar inom digital marknadsföring och digital analys hösten 2018

 

Digital Analytics – 1,5 år (Stockholm)

Utbildningen för dig som vill erhålla spetskompetens inom digital analys, webbanalys och konverteringsoptimering. Lär dig dagens analyssystem, som Google Analytics och Adobe Analytics- morgondagens verktyg till digital affärsutveckling och digital business.

Marketing Automation – 2 år (Stockholm)

Utbildningen för dig som vill jobba med marknadsföring, kommunikation och webbanalys. En kompetens som kombinerar CRM-data och personaliserad kommunikation. Den datadrivna marknadsföringen. Marketing Automation är system som i stor utsträckning syftar till att automatisera kritiska processer.
Onlinemarknadsförare

Onlinemarknadsförare – 1,5 år (Stockholm)

Utbildningen för dig som vill jobba med sökmarknadsföring, digital annonsering, innehållsmarknadsföring, influencers, medieplanering och kampanjkoordination i digitala medier. En intensiv utbildning på 1,5 år där du tränas i samtliga kanaler inom digital marknadsföring.
Webbanalytiker

Webbanalytiker – 1,5 år (Malmö)

Utbildning för dig som vill erhålla spetskompetens inom webbanalys, data-driven marknadsföring, konverteringsoptimering och det digitala företaget. För dig som vill arbeta med att analysera och klarlägga digitala beteenden och den digitala affären. Du tränas i Google Analytics, Adobe Analytics, Optimizely, med flera verktyg.

Intresserad? Ansök idag >>