Kort YH-kurs

Uppgradera dina kunskaper inom digitala event

Med digitala event kan du nu nå en hel ny publik var de än befinner sig. Du har dessutom en unik möjlighet att skala upp dina evenemang för första gången någonsin. På vår nya korta kurs Digital Events och Livestreaming lär du dig knepen och vad du absolut inte får missa.

Saga Gardevärn är en av de tre lärarna på vår nya korta YH-utbildning Digital Events och Livestreaming. Här berättar hon varför det är en viktig utbildning om du håller på med digitala evenemang.

– Med digitala event och Livestreaming har vi nu en möjlighet att nå ut större och bredare. Det finns nästan inga begränsningar om man tänker rätt från grunden.

Hur länge har du producerat digitala event?

– Jag har hållit på med event i 8 år nu. Började min bana som volontärarbetare på Pridefestivalen. Där förstod jag att det är roligare med fler människor inblandade och med digitala event finns det ingen gräns på hur många man kan nå.

Vad var ditt nästa stora projekt?

– Mitt nästa event var när jag ordnade ett TEDx Talk i Lund. Sedan skalade jag upp det ännu mer med ett TEDx Talk i Malmö, Meningen var att vi i Malmö skulle vara på en stor arena men det satte pandemin stopp för. Vi fick ändra om, vilket gav oss ännu större möjligheter.

Är digitala möten inte en begränsning?

– Absolut inte. Det gäller att se möjligheterna med digitala evenemang. I Malmö hade vi en Green screen, virtual studio och kunde bjuda in intressanta talare från hela världen. Ett jätteprojekt, som vi genomförde under den svåraste delen av pandemin. Jag har även gjort World Pride och har testat livesändning med hela sex kameror. Frågan är hur jag ska kunna gå tillbaka till traditionella event efter den här resan?

Varför ska man gå Digital Events och Livestreaming?

– Med rätt genomförda digitala event har du möjlighet att nå en hel ny publik. Du kan dessutom skala upp evenemangen för första gången någonsin. På kursen går vi även igenom helt nya koncept som kanske kan totalförändra din verksamhets externa kommunikation.  Det här är framtiden och de som lär sig tekniken nu kommer få en stor fördel.

”Du lär dig att planera, producera, förstå tekniken  och efterarbetet”

Vad lär man sig på kursen?

– Utbildningen består av tre delar med tre olika lärare, varav jag har den första kursen. Kurserna är:
1. Planering och produktion
2. Teknik för livestreaming
3. Efterbearbetning.
Du lär dig att planera och producera, de nödvändiga tekniska bitarna och förstår efterarbetet.

Hur mycket baskunskap behöver man?

– Du behöver inte ha så mycket bakgrundskunskap förutom de formella kraven. Har du en intressant historia så går det att göra en riktigt bra produktion. Så länge man är intresserad av ämnet och är redo att lägga ner lite engagemang så kommer du att lära dig massor.

Vem passar kursen för??

– Finns inte så många utbildningar inom det här området. Så det här är en fantastisk möjlighet att få unik kunskap om en expansiv bransch. Det är en utbildning som alla borde gå. Alla från säljare till begravningsentreprenörer har nytta av den.

Jag skulle gärna gå utbildningen om jag inte var lärare. Efter kursen kommer du ha fördjupade kunskaper om att producera digitala event men även att beställa tjänster.

Här kan du läsa mer om den nya korta YH-kursen Digital Events och Livestreaming

Vi samarbetar med bland andra
+46social / 56K Digital / Actionist / Antrop / Avidly / Belly Balance / BerntzonBylund / Cilbuper IT AB / Dagny / Dear Friends / Designkontoret Silver & Identity Works / Det. / Doberman / Essity / Estrella / Excellence Management / F&B Factory / Fröjd / Google / Göteborgs Universitet / Grebban Design AB / Gullers Grupp / Helsingborg Design LAB / Involve / IVEO / JMWGolin / King / Le Pacte / LEIA Health / MediaCom / Microsoft / Minnesota / MQ / New Republic / Nexer / Nexer Recruit / Nine Yards / One.com / Plejd AB / Pyramid / Salgado / Scream / Seventy / Spotify / Spotlight / Stendahls / the amazing society / Topvisible / VASS Productions / W Communications / Wenderfalck / Westander /

Denna webbplats använder cookies

Cookies ("kakor") består av små textfiler. Dessa innehåller data som lagras på din enhet. För att kunna placera vissa typer av cookies behöver vi inhämta ditt samtycke. Vi på Medieinstitutet i Sverige AB, orgnr. 5567019699 använder oss av följande slags cookies. För att läsa mer om vilka cookies vi använder och lagringstid, klicka här för att komma till vår cookiepolicy.

Hantera dina cookieinställningar

Nödvändiga cookies

Nödvändiga cookies är cookies som måste placeras för att grundläggande funktioner på webbplatsen ska kunna fungera. Grundläggande funktioner är exempelvis cookies som behövs för att du ska kunna använda menyer och navigera på sajten.

Cookies för statistik

För att kunna veta hur du interagerar med webbplatsen placerar vi cookies för att föra statistik. Dessa cookies anonymiserar personuppgifter.

Cookies för annonsmätning

För att kunna erbjuda bättre service och upplevelse placerar vi cookies för att kunna anpassa marknadsföring till dig. Ett annat syfte med denna behandling är att kunna marknadsföra produkter eller tjänster till dig, ge anpassade erbjudanden eller marknadsföra och ge rekommendationer kring nya koncept utifrån vad du har köpt tidigare.

Cookies för personlig annonsmätning

För att kunna visa relevant reklam placerar vi cookies för att anpassa innehållet för dig

Cookies för anpassade annonser

För att visa relevanta och personliga annonser placerar vi cookies för att tillhandahålla unika erbjudanden som är skräddarsydda efter din användardata