Studera webbanalys och få en nyckelroll

De flesta företag och organisationer tar idag datadrivna beslut och låter användarnas beteende stå i centrum för utvecklingen. Här är utbildningen som ger dig spetskompetens inom det snabbt växande analysområdet.

Webbanalytiker är ett attraktivt yrke med stor efterfrågan på arbetsmarknaden. Efter utbildningen har du eftertraktad spetskompetens inom webbanalys och kommer spela en avgörande roll för företagets digitala utveckling och lönsamhet.

Vad gör egentligen en webbanalytiker?

Som webbanalytiker kartlägger och analyserar du digitala beteenden och trender. Du ansvarar för statistik och datainsamling för en eller flera webbplatser. Genom din spetskompetens är det du som driver optimering och utveckling av webbplatsen och du blir därmed en nyckelperson för hela företaget.

– All den här insamlade datan använder vi till insikter om vad som funkar, vad som inte funkar. På så vis kan man utveckla sin hemsida till att bli bättre på att stötta företagets mål, säger Andreas Lockby, webbanalytiker på digitalbyrån Impera.

Varför behövs Digital analys?

Att förstå och kunna analysera data är helt avgörande för att företag ska kunna förstå kunders beteenden och optimera sin digitala närvaro. Precis detta är vad webbanalys innebär och i takt med att företag blir mer digitala ökar också webbanalysens betydelse. Vilka når företagen ut till och vilken typ av innehåll fungerar bäst? Hur beter sig besökarna på hemsidan? Detta och mycket mer kan webbanalys ge svaren på.

Läs mer om utbildningen i Malmö här

Vi samarbetar med bland andra
+46social / 56K Digital / Actionist / Antrop / Avidly / Belly Balance / BerntzonBylund / Cilbuper IT AB / Dagny / Dear Friends / Designkontoret Silver & Identity Works / Det. / Doberman / Essity / Estrella / Excellence Management / F&B Factory / Fröjd / Google / Göteborgs Universitet / Grebban Design AB / Gullers Grupp / Helsingborg Design LAB / Involve / IVEO / JMWGolin / King / Le Pacte / LEIA Health / MediaCom / Microsoft / Minnesota / MQ / New Republic / Nexer / Nexer Recruit / Nine Yards / One.com / Plejd AB / Pyramid / Salgado / Scream / Seventy / Spotify / Spotlight / Stendahls / the amazing society / Topvisible / VASS Productions / W Communications / Wenderfalck / Westander /

Denna webbplats använder cookies

Cookies ("kakor") består av små textfiler. Dessa innehåller data som lagras på din enhet. För att kunna placera vissa typer av cookies behöver vi inhämta ditt samtycke. Vi på Medieinstitutet i Sverige AB, orgnr. 5567019699 använder oss av följande slags cookies. För att läsa mer om vilka cookies vi använder och lagringstid, klicka här för att komma till vår cookiepolicy.

Hantera dina cookieinställningar

Nödvändiga cookies

Nödvändiga cookies är cookies som måste placeras för att grundläggande funktioner på webbplatsen ska kunna fungera. Grundläggande funktioner är exempelvis cookies som behövs för att du ska kunna använda menyer och navigera på sajten.

Cookies för statistik

För att kunna veta hur du interagerar med webbplatsen placerar vi cookies för att föra statistik. Dessa cookies anonymiserar personuppgifter.

Cookies för annonsmätning

För att kunna erbjuda bättre service och upplevelse placerar vi cookies för att kunna anpassa marknadsföring till dig. Ett annat syfte med denna behandling är att kunna marknadsföra produkter eller tjänster till dig, ge anpassade erbjudanden eller marknadsföra och ge rekommendationer kring nya koncept utifrån vad du har köpt tidigare.

Cookies för personlig annonsmätning

För att kunna visa relevant reklam placerar vi cookies för att anpassa innehållet för dig

Cookies för anpassade annonser

För att visa relevanta och personliga annonser placerar vi cookies för att tillhandahålla unika erbjudanden som är skräddarsydda efter din användardata